Mapka twojej firmy w google.

Baza danych firm, którą można zobaczyć obecnie na polskiej wersji Google Maps została dostarczona przez Panoramę Firm. W przypadku, kiedy z jakichś powodów nie ma danej firmy w bazie danych Mapy Google można dodać ją bezpłatnie korzystając z Centrum firm lokalnych Google. Korzystanie z Centrum firm lokalnych Google wymaga założenia konta Google.


Centrum firm lokalnych Google


Dodanie nowej firmy do Google Maps

Po założeniu konta Google dodanie firmy następuje w 6 krokach (właściwie 7 ):

Wymagane informacje – podanie podstawowych informacji na temat firmy takich jak: adres firmy, numer telefonu, email, adres strony internetowej, krótki opis firmy

Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok Wymagane informacje




Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok Wymagane informacje



Kategorie – branże, w obrębie których klasyfikuje się nasza firma (można wybrać maksymalnie do 5 branż)

Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok kategorie



Godziny i płatności - szczegółowe dane na temat płatności i godzin otwarcia firmy (warto poświęcić kilka minut, aby dokładnie wypełnić te dane, jako, że mają one olbrzymie znaczenie z punktu widzenia potencjalnego klienta)

Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok godziny i płatności



Zdjęcia – zdjęcia siedziby firmy, produktów, które można dodać pobierając je z dysku swojego komputera bądż też podając ich adres internetowy. Maksymalnie można dodać 10 zdjęć, przy czym nie mogą to być zdjęcia: zawierające nielegalne treści, naruszające prawa autorskie, naruszające znaki towarowe, zawierające treści pornograficzne, zawierające treści nakłaniające do przemocy, zawierające treści szerzące nienawiść, naruszające prywatność.

Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok dodawania zdjęć



Niestandardowa – miejsce, gdzie można podać wszelkie informacje charakterystyczne dla firmy, które wyróżniają ją spośród konkurencji (np. cena usługi, rok założenia firmy)

Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok dodawanie niestandardowych informacji



Weryfikacja – krok w którym następuje weryfikacja danych podawanych na temat firmy. Obecnie w Polsce dostępne są 2 różne sposoby weryfikacji takich informacji:


Dodanie firmy do polskiej wersji Google Maps - krok weryfikacja


Edycja istniejących informacji o firmie


  1. Zaloguj się do Centrum firm lokalnych Google korzystając z konta Google w przypadku, kiedy je posiadasz lub też zakładając takie konto w sytuacji, kiedy go jeszcze nie masz
  2. Przejdź do polskiej wersji Google Maps
  3. Znajdź swoją firmę w obrębie wyników wyszukiwania Mapy Google a następnie kliknij go
  4. Po tym, jak pojawi się „dymek” pokazujący dane o firmie kliknij w nim link więcej informacji
  5. Po rozszerzeniu się okna prezentującego dane o firmie można zobaczyć link Dodaj lub edytuj swoją firmę, który po kliknięciu przenosi do danych firmy, gdzie można już edytować informację związane z tą firmą (o ile oczywiście posiadamy uprawnienia do edytowania tych danych).


Edycja firmy w polskiej wersji Google Maps


Szczegółowe informacje na temat modyfikacji i dodawania informacji do Centrum firm lokalnych Google można znaleźć na stronach Pomocy Google.

Rankingi wyników wyszukiwania w Google Maps


Najważniejsze elementy, które mieć na uwadze wspominając algorytm ustalania wyników wyszukiwania w Google Maps:

  • Nie możliwości zapłacenia za wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google Maps
  • Duże znaczenie przy ustalaniu wyników wyszukiwania w odpowiedzi na dane zapytanie ma lokalizacja danej firmy
  • Dokładne i obszerne informacje podawane o firmie w Centrum firm lokalnych Google pomagają nie tylko wyszukiwarce w wyborze pokazanych wyników, ale przede wszystkim są ważne dla samych użytkowników, którzy przed podjęciem współpracy z daną firmą chcą mieć możliwość uzyskania jak największej ilości informacji na temat potencjalnego dostawcy usług lub produktów.

Archiwum:

Statystyki